søndag den 30. august 2009

Jude Law og Kenneth Branagh stalker Filmnørden

Første gang var på Hollywood Boulevard i Los Angeles. Pludselig står Jude Law foran mig og hvad gør man så? Man gi'r naturligvis manden hånden. Alt andet ville jo være uhøfligt. Og anden gang var så i aften. Jeg var i Helsingør med min kæreste og på vej til Kronborg kommer Jude Law pludselig gående bag os og går med raske skridt forbi os. Han så os heldigvis ikke, men der var flere. Jude havde blandt andet taget Kenneth Branagh med. Han så mig heldigvis heller ikke. Ja, det er sgu' hårdt at være så stor filmnørd, at man konstant har filmstjerner på nakken.

Spøg til side. Nu er det her en filmblog, men tillad mig at fortælle lidt om et skuespil. Filmnørden var nemlig i aften på Kronborg og se Donmare Warehouse's opsætning af Hamlet. Det var ganske enkelt en stor oplevelse. Hele Shakespeare+Hamlet+Kronborg+Jude Law regnestykket gav et virkelig fedt resultat. Selve forestillingen havde nogle enkelte mangler (Ofelia? O-fæl-ia!), men Laws præstation som Hamlet var ganske betagende.

Derudover er det første gang jeg har fået en hey-det-er-ham-der-fra-den-der-oplevelse. Faktisk indtil flere. Først var der Hamlets onkel Claudius. Hvor er det lige man har set ham før? Det har man i samtlige Pirates Of The Caribbean-film i rollen som Gibbs, Jack Sparrows højre hånd på The Black Pearl. Og så var der Hamlets mor, Gertrude. Var det ikke hende jeg af tilfældige årsager netop havde set i filmen Gandhi selvsamme formiddag? Jo! Sjovt :-)

Og jo, Filmnørden fulgtes faktisk med Jude Law op til Kronborg. Og Kenneth Branagh, der selv er en af de helt store engelske Shakespeare-eksperter, var faktisk til stede blandt publikum. Han kender blandt andet Law fra dengang han instruerede ham og Michael Caine i Sleuth.

Var Filmnørden lidt starstruck? Ja, lidt. Underholdt? 100 % og lidt til!

Gå til forsiden - klik her!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...