onsdag den 24. marts 2010

Tillykke med de 80, Steve McQueen!

Jeg har været fan af Steve McQueen, siden jeg i en alder af ca. 8 år, så Bullitt på TV for første gange. Udover skuffelsen over "den vildeste biljagt i filmhistorien" (den pris gik for mit 8-årige vedkommende til truck-amok-jagten i Beverly Hills Cop), husker jeg en scene hvor Bullitt jager en lejemorder gennem en hospitalskælder og jeg bemærkede til min tante, hvor uheldigt det var, at de allesammen havde stepsko på, for skoene "klikkede" lige meget hvor de gik og så havde de jo meget svært ved at være stille når de gik eller løb. Læg selv mærke til det, næste gang du ser Bullitt - deres sko klikker helt vildt.

Men nok om klikkende sko, for i dag ville Steve McQueen være fyldt 80 år. Dette fik mig til at huske på en interessant (og meget tidstypisk) bag-scenerne-featurette, der blev produceret under optagelserne til Bullitt. Masser af cool info om en af de bedste politi-film der nogensinde er lavet.

God fornøjelse og tillykke til The King Of Cool ;-)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...