tirsdag den 12. oktober 2010

TOTAL FILM: Inception - Det Forkortede Manuskript



Vi har gentagne gange udbasuneret vores kærlighed til det engelske filmmagasin TOTAL FILM, men de får lige en tur til. Hver måned skriver de en forkortet og ganske underholdende udgave af en nyere film og denne måned er det Inception der står for skud. Vi har tilladt os at oversætte den og bringe den for jer her, samtidig med at vi hysterisk reklamerer for TOTAL FILM, i forsøget på ikke at få sagsøgt røven ud af bukserne, for brud på deres copyright. Som kendere af Filmnørdens Hjørne ved, så er vi IKKE glade for Inception... God fornøjelse!

FADE IN:

INT. JAPANSK BORG
LEONARDO DICAPRIO og JOSEPH GORDON-LEVITT mødes med KEN WATANABE.

LEONARDO DICAPRIO
Jeg kan træne dig til at genkende ubudne gæster i dine drømme. Ingen knivhandsker og ingen Jennifer Lopez.

KEN WATANBE

Hvordan kan du være så selvsikker?

LEONARDO DICAPRIO
Fordi jeg er den bedste der findes. Undtagen når en tragedie involverende min kones død dagligt hjemsøger mig og forhindrer mig i at fokusere på mit job.

KEN WATANABE
Glimrende! Sammensæt et etnisk varieret hold af velklædte mænd og en pige så vi kan komme ind i Cillian Murphys hoved og hjerne-voldtage ham til at ødelægge sit fars firma.

JOSPEH GORDON-LEVITT
Hold da kæft, nogen har skrevet Ocean's 14 mens de var på for meget syre.

INT. SKOLE
LEONARDO møder den unge studerende ELLEN PAGE.

ELLEN PAGE
Jeg hører du har brug for mig til en mission. Jeg går ud fra det er for at "være publikums stedfortræder i løbet af den næste time", ik'?

LEONARDO DICAPRIO
Yup.

JOSEPH GORDON-LEVITT
Du bør lave en totem som du aldrig får brug for. Leos kone havde en, så hun kunne genkende en drømmeverden, inden hun begik selvmord, fordi hun ikke kunne genkende en drømmeverden.

LEONARDO DICAPRIO
Og du kan lave paradokser.

ELLEN PAGE
Hvorfor?

LEONARDO DICAPRIO
Fordi det er cool!

ELLEN PAGE
Ok, så vil jeg folde denne by som en taco!

Alle går ind i en DRØM med CILLIAN MURPHY.

EXT. BY
HOLDET overfaldes pludseligt af skurke.

JOSEPH GORDON-LEVITT
Pis! Han har trænet sin underbevidsthed mod fjendtligtsindede! Vi bliver selvsagt nød til at kidnappe ham!

De kidnapper CILLIAN.

KEN WATANABE
Leo, jeg er blevet skudt. Hvis jeg dør, så vågner jeg, ik'?

LEONARDO DICAPRIO
Øeh... det havde vi kun brug for i første scene. Men nu skal vi ha' publikum til at bekymre sig om det, så nej. Hvis du dør her, bliver din hjerne til budding.

JOSEPH GORDON-LEVITT
Principielt set er det farligt at dø, når vi har brug for at forøge spændingen.

KEN WATANABE
Hvorfor har vi en fucking arkitekt med på missioner og ikke en doktor?

Pludselig bliver CILLIAN MURPHY også skudt.

LEONARDO DICAPRIO
Pokkers. Så må Cillian vel være en grøntsag for evigt. Jeg vil nu fortsætte uden at føle nogen form for samvittighedsnag.

ELLEN PAGE
Kom nu, jeg er sikker på vi kan løse det her ved at bruge spark eller selvmord eller et eller andet tilfældigt!

Det gør de. CILLIAN går ind i en bankboks hvor hans far PETE POSTLETHWIATE ligger.

PETE POSTLETHWIATE
Søn, opløs mit firma. Dette er fuldstændig din egen idé.

LEONARDO DICAPRIO
Det virkede! Og i sidste meget, meget langsomme sekund!

ALLE vågner.

MICHAEL CAINE
Leo, jeg er så glad for at se dig og for ikke at spille en butler.

LEONARDO DICAPRIO
Nu kan jeg gå online og diskutere om det hele var en drøm eller ej.

HOLLYWOOD prøver at indarbejde vægtløse kampscener i alle nye action film.

Hvis du vil ha' mere af samme slags, eller leder du bare efter et fedt filmmagasin, så kan vi varmt anbefale TOTAL FILM ;-)


1 comments:

Kim sagde ...

Cool.. Plejer normalt kun at læse Empire, men det kan da være man skal give TOTAL et forsøg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...